Friday, December 4, 2009

Kundalini jooga

Avaldatud ajakirjas Üks oktoober/november 2009 numbris:

2009 aasta alguses proovisin ära mind ammu huvitanud treeningliigi - jooga. Olen sellest palju kuulnud ja ka selleteemalisi artikleid lugenud. Pikemat taustatööd tegemata, valisin välja kundalini jooga kursuse algajatele. Kuna koos on lõbusam uusi asju proovida, siis haarasin käest ka oma elukaaslasel ja nii me alustasimegi. Internetist sain teada, et tegu on kõikide joogade emaga. Sellepärast siis arvasingi, et see jooga stiil võiks mulle sobida, et kindlasti on tegemist lihtsa trenniga. Kursus koosnes kaheksast joogatunnist ja ühest sadhanaga algavast intensiivpäevast. Pean tunnistama, et minu jaoks ei olnud need trennid kõige kergemad, tuli ikka päris korralikult pingutada, et kõiki harjutusi ilusti kaasa teha. Aga huvi oli nii suur, et meie pingutused tasusid ära. Omaette väljakutse oli kell 04.30 algav intensiivpäev, mis lõppes päeval kell üks. Nii vara pole ma kunagi trenni teinud! Aga mul on hea meel, et me selle päeva edukalt läbi tegime.
Soovitan kindlasti kõigil, kellel on samuti huvi jooga trenni minna, enne kursusele registreerimist uurida konkreetse jooga stiili kohta, millega tahetakse tegelema hakata. Kui minna trenni kohale täis positiivseid ootusi, lootusi ja sellest jooga stiilist eriti midagi ei tea, siis võib saada pettumuse osaliseks. Võib tekkida tunne, et see kõik ei ole ikka minu jaoks. Minul nii juhtuski, et pooleks aastaks peale intensiipäeva kadus minu isu joogaga niipea tegeleda. Aga ei tasu nii kiiresti alla anda. Olen otsustanud, et kunagi proovin joogat uuesti. Kui on olemas tahe ja soov oma elus midagi positiivsemaks muuta, siis jooga on selleks väga hea viis.
Tahan, et joogast saaks minu jaoks positiivne sõltuvus, mis muudab mind hingeliselt tugevamaks ja rahulikumaks ning füüsiliselt tervemaks ja ilusamaks inimeseks. Lahe on see, et mulle piisab ainult jooga põhimõtete lugemisest ja ma hakkan juba asju teises valguses nägema. Mis on veel hea – joogalik elustiil ei ole seotud ühegi reliooniga.
Head inspiratsiooni saan ajakiri Üks ´st Jocke Salokorpi mõtisklustest jooga teemadel. Need on lühikesed ja nii lihtsalt kirjutatud, aga väga tabavad ja mõtlema panevad.

1 comment:

Andres said...

Kundalini jooga oli kogemus, mis jääb meelde väga pikaks ajaks; eriti see päev, mis algas kell 04.30:)