Saturday, November 14, 2009

Hüvasti stress!

Avaldatud ajakirjas Üks dests/jaan 2009 numbris:

Kui lugesin Jocke Salokorpi lugu meid pidevalt tagaajavast paharetist nimega „Stress“, mõtlesin, et tahan sellel teemal ka midagi öelda. Nii nagu maailmas elab palju inimesi, kipub meil olema ka igasugu muresid ja probleeme, lisaks positiivsetele ja meeldivatele asjadele muidugi. Ma kuulen sageli oma tuttavate käest sõnapaare, „Ma pean täna...“, „Ma peaksin olema...“, „Ma pean hakkama...“ jne. Kõik laused algavad „Ma pean...“ Miks aga ei kuule ma seda, et „Ma tahan...“ või „Mulle meeldib...“ ? Piisab ainult õigete (loe heade) sõnade kasutamisest ja nii muutuvad ka tegevused stressivabamaks. Proovige! Tundub võib-olla liiga lihtne, aga see aitab. Tavaliselt juhtubki see, et kipume uute või teistlaadi asjade proovimise/juurutamisega äärmustesse kalduma. Võtame kasvõi näiteks spordi tegemise. Hiljuti avastasin ajalehest ühe oma vana tuttava pildi ja ma ei tundud teda kohe äragi. Ta on nii-nii peenikeseks jäänud ja näost täitsa teise mehe nägu. Vähem kui viis aastat tagasi hakkas ta tegelema pikamaajooksuga ja need muutused, mis vahepeal aset on leidnud, tunduvad liigagi hirmuäratavad. Sport on tervisele ja kehale hea, aga mõõdukas koguses. Samuti ei leia ma mõtet elada minevikus või liiga pikalt asju ette planeerida. Tähtis on see, mis juhtub nüüd ja praegu. Kui midagi läheb kehvasti, siis pole mõtet pead norgu lasta. Pigem vastupidi – võtta pingevabalt ja järgmine kord proovida paremini hakkama saada. Mulle meeldib mõelda hoopis selliselt, et ju siis pidigi seekord nii minema.

No comments: