Monday, April 12, 2010

Viimaseid tunde EMT klient!

Lõpuks ometi saan varsti rääkida Tele2 võrgus. Eelmisel nädalal kirjutasin sellest, miks ma mobiilioperaatorit vahetada tahtsin. Nüüd saan kirjutada sellest, kuidas EMT proovis äkki meid "ära rääkima" hakata. Täiesti uskumatu käitumine nende poolt. Kahe peale kokku oleme nii läbi erinevate ettevõtete kui ka eraisikuna EMT klient olnud 20 aastat ja ostnud sealt vähemalt 10 mobiiltelefoni. Ja see on siis tänu meie pühenduse eest? Aga olgu, räägin asjast täpsemalt.

Eelmise nädala lõpus sain kõne EMTst. Kõigepealt uuriti, miks ma enam nende klient ei taha olla. Olles selle ära põhjendanud, uuriti, et kas ma olen ikka kindel, et Tele2 mulle kõige paremaid tingimusi pakub. Et äkki ma ikka mõtlen ümber ja katkestan oma lepingu Tele2ga. Ühesõnaga, oma konkurendist räägiti mitte sõbralikult. See pole aga absoluutselt vastuvõetav tegevus. Endast lugupidavad ettevõtted nii ei tohiks teha. Koheselt pakuti ka soodsamat teenuse hinda, meile pakuti suisa personaalset kliendihaldurit, kes kõikidele meie küsimustele vastab ja neid lahendab. Miks seda näiteks kohe liitumisel ei pakutud? Kas Minu EMT pakett on mõeldud ainult rumalatele? Kui nendepoolset käitumist natuke analüüsida, siis mina muid variante küll ei tea.

Lubasin, et vaatame nende pakkumise üle ja siis anname oma otsusest teada. Pikalt me ei mõelnudki - otsustasime, et me tahame mobiilsideoperaatorit vahetada. Peale sellist teenindust miks me peaksime mitte tahtma? Klienti tuleb teenindada ette mitte tagant järele, siis kui klienti kaotama hakatakse.

Kuna oleme väga palju raha neile nende pikkade aastate jooksul maksnud, siis küsisin, et võib-olla saavad nad meie hinnapakettide mahud ära muuta, et me ei peaks maksma terve kuu eest. EMT poolne lubadus oli jaatav. Öeldi jah loomulikult saab, aga helistage mulle järgmise nädala alguses  ja tuletage mulle siis meelde, et ma seda teeksin. Okei.... Huvitav kas ma olin siis klient või muutusin kõne ajal ise klienditeenindajaks?
Lubasin siis helistada ja neile meelde tuletada, et nad muudatuse ära teeksid. Siis selgus aga tõsiasi, mulle lubati midagi sellist, mida nad teha ei saanudki. Ühesõnaga peame maksma ikkagi kogu kupatuse eest, kuigi me saame seda kasutada ainult pool kuud. Tore, tore tõesti tore. Kas siis selline hakkaksi olema terve ja kõrge kvaliteediga kliendisuhe??? Eks igaüks teeb siin oma järeldused.

Nii suurt vastuolu reklaamikampaania ja kliendi tegeliku teenindamise vahel pole ma varem oma elus küll kohanud!
Loodan nüüd Tele2 võrgus suhtlema nii, et ma ei pea mõtlema, kes ja kui palju minu "rumaluse" pealt teenida tahab. Pole siis ime, et selle aasta jaanuaris kirjutati Eesti Päevalehes, et EMT on Tele2le viimase kahe aastaga kaotanud 20 000 klienti. Lihtne arvutus näitab - 20 000 x 200 (keskmine mobiiliarve) x 12 (kuude arv) = 48 miljonit krooni valusat kaotust. Ja suure tõenäosusega ei osta äraläinud klienid EMT-lt ega ELION-ilt enam ka muid tooteid ega teenuseid.

Tsiteerides ühte neist paljudest eksklientidest: "Komplekt EMT+Diil+Elion (kõik üks perekond) minu perre niipea, kui üldse kunagi, oodatud ei ole..."

9 comments:

Anonymous said...

Mind häirib kõige rohkem viimasel ajal teatud telereklaam (teemal Diil) mis annab endast parima, et naeruvääristada Tele2 "seebiooperireklaami".
Kui see ei ole konkurendi halvustamine, mis see siis veel on?

Gea said...

Lõpuks on ikka nii, et see, kes teisi halvustab, satub hoopis ise halba valgusesse. Olen nõus, et igas olukorras tuleb jääda viisakaks, eriti veel kliendiga suhtlemisel.

Andres said...

Enamus inimesi on väga mugavad - kuidas muidu selgitada, et teenuseid ostetakse kõige kallimalt operaatorilt ? Aga kui see mugavuse tsoon saab murtud, siis avastad, et saad enamus teenuseid oluliselt soodsamalt kätte, kui seni oled harjunud. Vaja on ainult esimest sammu ja kõik muu tuleb juba iseenesest ...

ArvoS said...

Õnne siis ...
Enda kogemused on Tele2 -ga küll pehmelt öeldes ebameeldivad. Mis jõud see nende rüppe kisub?
Esmalt meenuvad nende arved, asjaajamine nende ramatupidamisega ja muidugi reis mägedesse kus kõigil nende klientidel olid telefonid tummad.

ka-i-rid said...

Mul oli alles hiljuti tegemist Elioniga, kes samamoodi tegi maha oma konkureti - Starmani teenuseid. Ei olnud tõesti meeldiv kuulata kuidas nad valetasid, et kõned kallimad tavatelefoniga ja neil kõnealustustasu jne. Moosisid, mis nad moosisid aga ära nad mu rääkisid... praegu olen vähemalt rahul, et jäin.

Gea said...

Kairid, kelle kliendiks sa siis jäid ?

Anonymous said...

Eks alati, kui mingit teenust enam ei taha, siis alati hakatakse seal lubama igast võimatuid asju. Mõttetu, parem alati ausaks jääda.

Virgo Kruve said...

See otsus oli nüüd küll vihma käest räästa alla. Ma ise vahetasin samuti EMT-st Tele2 peale ühe numbritest, sest soodsamat hinda või lisasid on võimalik ainult operaatorit vahetades saada. Mul jäi sinna veel teisigi numbreid, seega ma EMT-d päris maha ei kannaks.
Kogemused Tele2-s on aga samuti "kummalised" kui mitte halvemini öelda. Esimesel liitunud numbril pandi arve aadressiks kunagi nende andmebaasis olnud aga praeguseks vananenud aadress. Seejuures lepingutes oli õige - uus, aadress.
Selle apsu sai ära parandatud. Kontaktisik pole aga mitte inimene, vaid juriidilise isiku eelmine ärinimi. Paras segadus.
Täna aga leidsin, et see teine number, millega möödunud kuul üle läksin, on küll firma nimel aga mind pole seal märgitud kontaktisikuks ehk siis näiteks arvet ma ei saagi vaadata, sest ID-kaardiga tuvastamise järel teatab leht, et mul polegi lepingut. Ilmselt pean sellega tegelema edaspidi, sest seda oleks mul ikkagi vaja.
Lisaks on neil 3,5 krooni arve saldo SMSiga teavitamise teenus ja paberil arve maksab ka täiendavalt 10 krooni. Mõlemast saab loobuda elektroonilise kasuks aga iseteeninduses.

Anonymous said...

Bardzo interesujące. Pozdrawiam serdecznie.