Wednesday, October 14, 2009

Minu säästunipid


Panin kirja need säästumeetodid, mida ise kõige rohkem kasutan ja millega olen saanud kõige rohkem raha kokku hoida.

1. Olen koostanud endale nädalamenüü, et ma ei peaks nädalas mitu korda toidupoes käima. Nimekirja alusel saab kõik asjad ühe-kahe korraga nädalas poest ära osta. See hoiab kokku nii raha kui aega, mis kulub poes käimisele ja järjekorras seismisele. Nii kulub vähem bensiini ja rohkem korraga ostes saab osa asju odavamalt. Lisaks jääb ostmata palju asju, mida tegelikult vaja ei ole ja kujuneb välja tervislikum toidukorv.
Kokkuhoid aastas umbes 10 000 krooni.

2. Kuna majandusolukord on mõjutanud korterite üüriturgu piisavalt palju, siis tegin korteriomanikule ettepaneku meie üüritingimused üle vaadata ja üüri vähendada. See õnnestus! Samuti saime kokkuleppele, et ma ei maksa enam kortermaja remondifondi kulusid. Selliseid asju tasub alati küsida, sest julge pealehakkamine on pool võitu :)
Kokkuhoid aastas vähemalt 15 000 krooni.

3. Külastan regulaarselt hambaarsti, vähemalt 2 korda aastas. Kui hammastega seotud probleemid varajases faasis terveks saan, siis on ka kulutused olnud väiksemad. On ju teada, et kui hambad ei ole korras, siis oleme haigustele vastuvõtlikumad.
Kokkuhoid aastas vähemalt 2 000 krooni.

4. Juuste värvimiseks ei käi ma ilusalongides, sest mul on pikad ja paksud juuksed ning juuksuris tuleks mul selle teenuse eest väga palju maksta. Seepärast värvibki minu juukseid ema või õde.
Kokkuhoid aastas vähemalt 4 000 krooni.

5. Mulle meeldivad väga raamatud ja viimastel aastatel olen neid päris palju ostnud. Enamus nendest on mul lugemata, sest kogu aeg ilmub uusi ja huvitavaid raamatuid ning kõigi nende jaoks ei jätku aega. Otsustasin, et kõiki raamatuid pole mõtet osta, selle asemel laenutan neid nüüd raamatukogust.
Kokkuhoid aastas vähemalt 3 000 krooni.

6. Kevadest sügiseni ma spordiklubis ei käi. Selle asemel teen trenni värskes õhus. See on hea minu tervisele ja kasulik rahakotile :D Väljas treenides saan tugevdada oma immuunsussüsteemi ja see hoiab talvel gripi minust eemal.
Kokkuhoid aastas vähemalt 10 000 krooni.

Nende kuue lihtsa nipiga, säästan ma aastas umbes 44 000 krooni. Selle raha võiks panka tähtajalisele hoiusele panna ja seda seal kasvatada, et kogutud rahaga midagi asjalikku teha. Näiteks investeerida see iseenda arendamiseks. Samas on need nipid muutnud minu elukvaliteedi palju paremaks kui oleksin osanud arvata.


Pildi allikas: http://blogs.oregonstate.edu/careerservices/2009/08/13/students-saving/

No comments: