Tuesday, October 13, 2009

Roheline eluviis on IN

Avaldatud Marie Claire´i august 2009 numbris:

Kuna ma ise olen rohelise eluviisi pooldaja, siis kõige rohkem avaldas mulle muljet lugu freeeganidest. Seda artiklit lugedes meenus, et kunagi käsin ka mina Selveri laadapäevadel, Kaubamaja osturallil ja Stockmanni hulludel päevadel pea laiali otsas, et mis ma nüüd endale kõik siit ära ostan. Tänaseks ei tekita sellised ostukampaaniad minus enam erilisi emotsioone, sest ma ei näe mingit mõtet osta kokku asju, mida mul tegelikult väga, või üldse, vaja ei ole. Freeganite juures meeldib mulle just see, et nad mõtlevad globaalselt ja tegutsevad lokaalselt. Äärmuslikud ökoistid ei ole minu arvates imelikud. Nad on leidnud endale kõige sobivama viisi, kuidas meie elukeskkonda kaitsta nende eest, kes seda teadlikult või endale teadmata, mitte ei tee. Samas on tegu natuke ohtliku tegevusega, sest äravisatud toidud võivad sisaldada kahjulikke ühendeid, mis mõjuvad freeganite tervist kahjustavalt. Kurb on see, et toidukoguseid, mida ära visatakse, ei saa toimetada nendeni, kes seda väga vajaksid. Eks igaüks parandab maailma roheliseks olemisega omamoodi. Freeganiks olemine on ainult üks võimalus paljudest. Hea on see, et tänane majandusolukord soosib igati säästlikku eluviisi. Ehk hakkavad inimesed nüüd rohkem mõtlema, mida neil on vaja osta ja oma eluviisi kasulikkust keskkonnale analüüsima. Positiivne oleks see, kui majandus uuesti kasvama hakkab, et siis roheline mõtlemine ja käitumine ära ei kaoks. Selle asemel, et kogu aeg toidupoes käia, võiks iga pere paar korda selle käigu vahele jätta ja teha süüa nendest toiduainetest, mis pika aja jooksul kappidesse kokku on ostetud, selle asemel, et ülejäävaid toiduaineid aja jooksul ära viskama hakata!

No comments: